Evenemang

Ett evenemang kan bestå av vitt skilda beståndsdelar och utspela sig i många olika miljöer. Ju mindre förutsägbara kombinationer desto bättre. Anledningarna till att skapa ett evenemang är otaliga och kan innefatta produktlanseringar, konferenser, releasearrangemang, personalfester eller andra typer av företagsevenemang. Oavsett vilken typ av evenemang du vill genomföra ser vi till att det blir en innehållsrik, lärande, inspirerande och rolig upplevelse. 

Vi har ett brett nätverk inom underhållnings- och utbildningsbranschen och tillsammans med dig som kund utformar vi idén, temat och innehållet. Vi sätter ihop ett unikt kreativt team som matchar just dina behov. Vi samarbetar med några av branschens bästa aktörer.

Så här jobbar vi

Processen: Vi börjar alltid med att ta fram en behovsanalys tillsammans med dig som kund. Här går vi igenom vad du önskar uppnå med ditt evenemang. När vi har målet klart för oss tar vi fram ett antal idéer som vi bollar med er. Efter att ni har gett grönt ljus på någon av idéerna utarbetar vi en projekt- och kommunikationsplan. Efter genomförandet utvärderar vi processen och resultatet tillsammans.

Allt ifrån planering till genomförande. Du får:
• Projektplan
• Detaljerade offerter
• Noggrann budgetuppföljning
• Löpande avstämning under planering
• Väl regisserade genomföranden
• Uppföljnings- och utvärderingsmöte

Varför ett event?

Idag pratas det inte längre om medarbetare, utan om medansvariga. Att du som chef både kan motivera dina medansvariga till att stanna kvar på företaget och till och med rekommendera arbetsplatsen till andra, är avgörande för hur framgångsrikt ditt företag blir. Alla är potentiella story producers via sociala medier idag. Ett evenemang kan bidra till att fördjupa relationerna inom företaget så att banden mellan de medansvariga stärks och att de känner sig motiverade att nå företagets mål.

Ett evenemang kan även handla om att stärka varumärket och nå ut med er företagskultur och era grundvärderingar. Många företag tar idag ett stort ansvar i sociala frågor och i att skapa en schysst företagskultur. Ett evenemang kan därför vara ett effektivt sätt att nå ut med ert budskap kring frågor som mångfald, hållbarhet och psykisk hälsa på företaget. Det finns just nu många exempel på multinationella företag som går i bräschen för ett hållbart företagande eller en diversifierad arbetsplats. Utvecklingen går stadigt framåt och människor inspirerar varandra.

Ett evenemang kan också handla om att fira. Lanseringen av ett nytt projekt, invigningen av ett nytt kontor eller ett speciellt evenemang för era bästa kunder.

Kontakta oss

Kontakta oss för att prata kring hur vi kan hjälpa er stärka ert varumärke och CSR-arbete och hitta kreativa lösningar på era konferenser. Är det något ni skulle vilja förändra i ert programupplägg på konferensen? Vi ger er ny kraft. 
Vår breda erfarenhet inom de flesta kulturyttringar och kundtyper, gör att vi kan skapa spännande och intressanta upplevelser där alla har något att hämta.

Vi samarbetar med Pauline Porath som har en gedigen erfarenhet från företagsevent. Pauline har en bakgrund som programledare för SVT, projektledare för vetenskapliga kongresser och över 20 års erfarenhet av att producera möten och upplevelser. Hennes uppdragsgivare är olika och har olika önskemål. Därför är ett möte inte likt ett annat. Under åren har hon arbetat med att skapa möten för både små och stora grupper. Det har varit alltifrån relationsskapande möten för utvalda kunder till stora interna inspirationsmöten för flera hundra deltagare. 

Exempel på våra kunder: Sweco, Arvikafestivalen, Accenture, Göteborgs Kulturkalas, Trygg Hansa, Stockholm Stad, SAP Svenska, Brandskyddslaget, Helsingborgsfestivalen, Jetpak, Sundbybergs Stad, Popkollo och Brummer & Partner.

Varma hälsningar,

/Anna, Ragnhild och Pauline